Δημιουργία ψηφιακών, διαδραστικών κουίζ με το ChatGPT (κώδικας)



Βήματα δημιουργίας διαδραστικού κουίζ με το ChatGPT

Βήμα 1: «Διόρθωση προτροπής - prompt

«Ζητάμε από το ChatGPT να διορθώσει ως ειδικός στη συγγραφή prompt για το ChatGPT κάτι που έχουμε σκεφτεί και στη συγκεκριμένη περίπτωση για ένα κουίζ για τους χρόνους των ρημάτων. Αυτό μπορούμε να το κάνουμε για ό,τι θέλουμε να «ρωτήσουμε» το ChatGPT για να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα. 

Παράδειγμα:

Διόρθωσε το πιο κάτω prompt ως ειδικός στη συγγραφή prompt για το ChatGPT: 

Ανάλαβε τον ρόλο του δασκάλου της Στ΄ Δημοτικού και δημιούργησε μια άσκηση πολλαπλής επιλογής για τους χρόνους των ρημάτων της Ελληνικής γλώσσας, θα αποτελείται από 10 ζητούμενα με 3 επιλογές κάθε φορά. Για μαθητές 12 ετών.

Το ChatGPT μας δίνει βελτιωμένη προτροπή.

Βελτιωμένο prompt:
Ανάλαβε τον ρόλο ενός έμπειρου δασκάλου της Στ΄ Δημοτικού και δημιούργησε μια άσκηση πολλαπλής επιλογής για τους χρόνους των ρημάτων της Ελληνικής γλώσσας.
Η άσκηση θα περιλαμβάνει 10 ερωτήσεις.
Κάθε ερώτηση θα παρουσιάζει μια πρόταση με υπογραμμισμένο ρήμα και θα ζητά από τους μαθητές να επιλέξουν τον σωστό χρόνο.
Θα παρέχονται τρεις επιλογές απάντησης για κάθε ερώτηση.
Το επίπεδο δυσκολίας θα είναι κατάλληλο για μαθητές 12 ετών.
Χρησιμοποίησε σαφή και κατανοητή διατύπωση, αποφεύγοντας περίπλοκες γραμματικές δομές.


Βήμα 2: «Υποβολή της διορθωμένης προτροπής»

Κάνουμε αντιγραφή της βελτιωμένης προτροπής και την επικολλούμε σε νέα συζήτηση. Το αποτέλεσμα είναι το πιο κάτω:

Άσκηση: Χρόνοι των Ρημάτων

Οδηγίες: Διάβασε προσεκτικά κάθε πρόταση και διάλεξε τη σωστή απάντηση, επιλέγοντας τον σωστό χρόνο του υπογραμμισμένου ρήματος.

1. Ο Κώστας διαβάζει ένα ενδιαφέρον βιβλίο.
α) Παρακείμενος
β) Ενεστώτας
γ) Παρατατικός
2. Η Μαρία έτρεξε γρήγορα για να προλάβει το λεωφορείο.
α) Αόριστος
β) Παρατατικός
γ) Μέλλοντας Εξακολουθητικός
3. Τα παιδιά θα παίξουν ποδόσφαιρο το απόγευμα.
α) Μέλλοντας Στιγμιαίος
β) Παρακείμενος
γ) Υπερσυντέλικος
4. Εχθές το βράδυ, η μητέρα μου μαγείρευε νοστιμότατο φαγητό.
α) Μέλλοντας Στιγμιαίος
β) Παρατατικός
γ) Αόριστος
5. Ο παππούς μου είχε ταξιδέψει σε πολλές χώρες.
α) Ενεστώτας
β) Παρατατικός
γ) Υπερσυντέλικος
6. Κάθε πρωί, η Μαρία ξυπνάει νωρίς για το σχολείο.
α) Ενεστώτας
β) Μέλλοντας Εξακολουθητικός
γ) Παρατατικός
7. Όταν ήμουν μικρός, έπαιζα όλη μέρα στην αυλή.
α) Μέλλοντας Στιγμιαίος
β) Αόριστος
γ) Παρατατικός
8. Ο σκύλος θα κοιμάται στη γωνία του σαλονιού.
α) Μέλλοντας Εξακολουθητικός
β) Αόριστος
γ) Παρακείμενος
9. Ο Γιώργος έχει διαβάσει όλα τα βιβλία της βιβλιοθήκης.
α) Παρακείμενος
β) Μέλλοντας Στιγμιαίος
γ) Παρατατικός
10. Ο Πέτρος θα έχει διαβάσει όλο το βιβλίο μέχρι το βράδυ. 
α) Υπερσυντέλικος
β) Μέλλοντας Συντελεσμένος
γ) Παρακείμενος
Καλή επιτυχία! 🎯


Βήμα 3: «Ζητάμε τον κώδικα για εκεί που θέλουμε να το αναρτήσουμε π.χ. Google Sites, Blog κ.ά.»

Π.χ.: Γράψε το κώδικα για το πιο πάνω κουίζ για να το ενσωματώσω σε ένα google site. Να προσθέσεις και τις δέκα ερωτήσεις, τις οδηγίες για τα παιδιά, τα χρώματα να είναι κίτρινο και μαύρο και να είναι παιχνιδιάρικο ειδικό για παιδιά δημοτικού. 




Βήμα 3: «Ζητάμε διορθώσεις»

Π.χ. Για το χρώμα, για τη βαθμολογία κ.ά.

1. Πρόσθεσε στοιχεία ώστε να γίνει πιο παιχνιδιάρικο. Μην αφαιρέσεις κάτι άλλο.
2. Θα ήθελα να ξεχωρίζει με κάποιο άλλο χρώμα ή εφέ η απάντηση του παιδιού. Επίσης, τις οδηγίες να τις δίνει ένας γνωστός επιστήμονας.


Το τελικό αποτέλεσμα θα το δείτε εδώ:












Σχόλια